Connect with us

Regionales

Diputado Núñez anuncia que acudirá a instancias internacionales tras aprobación de Dominga

Publicado hace

el

Tras el contundente apoyo al proyecto minero portuario Dominga por parte del COEVA convocado por el delegado presidencial Pablo Herman, aprobándose por 11 votos contra 1, el diputado Núñez afirmó que recurrirán a instancias internacionales para frenar este proyecto, que estuvo rechazado por varios años. 

Hay que destacar que el único voto en contra, el día de hoy, fue precisamente del delegado presidencial quien convocó en forma extraordinaria para votar este polémico proyecto. 

El diputado Daniel Núñez explicó que “esta votación es un acto absolutamente ilegítimo que carece de toda representatividad ya que fue excluida de este proceso la máxima autoridad electa del Gobierno Regional Krist Naranjo. Además no se ha tenido en cuenta diversos informes técnicos, como el de Conaf que señala que este proyecto minero tiene una contaminación que produce un daño irreversible a los ecosistemas marinos y el borde costero, a la reserva marina Pingüino de Humboldt”. 

Núñez agregó que “y también afecta la vida y la actividad económica que desarrollan los pescadores artesanales y los pobladores de las comunidades aledañas. Por eso, es que reiteraré mi rechazo a este proyecto, vamos a buscar todas las vías legales para seguir oponiéndonos a este proyecto altamente contaminante”. 

El legislador comunista dijo que “recurriremos también a la presión social, a la movilización ciudadana e incluso a la denuncia a instancias internacionales”. 

13 Comments

13 Comments

  1. crorkserv

    Mayo 13, 2022 at 12:30 pm

    Fabulous, what a blog it is! This blog presents valuable information to us, keepit up.

  2. Starting a Business Online

    Mayo 14, 2022 at 2:13 pm

    Very good blog post.Really thank you! Will read on…

  3. https://www.jamnjumpers.com/

    Mayo 14, 2022 at 3:58 pm

    Very great post. I simply stumbled upon your blog and wished to say thatI have really loved surfing around your blog posts. After all I will be subscribing on your feedand I am hoping you write once more very soon!

  4. big realistic vibe

    Mayo 14, 2022 at 6:42 pm

    I loved your article.

  5. explore

    Mayo 15, 2022 at 12:06 am

    When I initially commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get 4 emails with the same comment. Is there a means you can remove me from that service? Kudos!

  6. NEW Cryptocurrency release today

    Mayo 15, 2022 at 7:47 am

    I appreciate you sharing this article. Much obliged.

  7. Busy Things

    Mayo 15, 2022 at 10:07 am

    Hi, after reading this remarkable post i am too glad to share my know-how here with friends.Here is my blog post :: Bionic Ultrasonic Pest Repeller

  8. finger vibe

    Mayo 15, 2022 at 1:07 pm

    Hey, thanks for the blog.Much thanks again. Will read on…

  9. fraud with tax

    Mayo 15, 2022 at 1:31 pm

    Only a „lottery” was authorized by the state Lottery Act.

  10. In name card tphcm

    Mayo 15, 2022 at 7:39 pm

    Aw, this was a very nice post. Spending some time and actual effort to generate a really good article… but what can I say… I put things off a whole lot and never manage to get anything done.

  11. Chinh sach uu dai

    Mayo 16, 2022 at 2:21 am

    When I initially commented I clicked the «Notify me when new comments are added» checkbox and now each time a comment is added I get four e-mails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Many thanks!

  12. roblox song ids

    Mayo 16, 2022 at 6:12 am

    I think this is a real great blog article.Really thank you! Keep writing.

  13. Wow! This can be one particular of the most helpful blogs We have ever arrive across on this subject. Basically Wonderful. I am also an expert in this topic therefore I can understand your hard work.